انضم للحقيقةالمصرية‏ عالفيسبوك

مش بقول ليكم هنعزل وهنلم العفش مين جاي معانا

----

====

أنسخ هذا الكود وضعه بمدونتك او موقعك او منتداك لتعم الفائده على الجميع وسوف تظهر هذه الصوره ويرجى ترك تعليق بهذه المشاركه

وبه اسم موقعك لنتواصل ونتبادل الاعلان

=====

  • ملحوظه هامه جدا

بعد الضغط على الصوره أقرأ

مطلوب مراسلين للاهميه

...إقرأ المزيد

رجال وشباب الغد يتفوقون ويتألقون على ابناء الوفد سجل يا تاريخ اكتبي يا صحافه تعالي يا فضائيات صوري

في ضمن نشاط حزب الوفد لجنه المناخ اقام الحزب مسابقه رمضانيه هي الاقوى والاصعب والاخطر من نوعها بالنسبه للمقارنه بين باقي المسابقات الاخرى والتى تقيمها الجمعيات والهيئات والشركات لهذا العام هذا وقد اشترك حزب الغد في هذه المسابقه بفريقين الاول هو نور الغد والمتسابقين هم محمد حسين والعبد لله(انا) ومحمد عرنوس والفريق الثاني مش عارف اسمه والمتسابقين هم عمرو شريف والانسه مروه ومحترف واحد من حزب الوفد اسمه محمود عبد الخالق (دخل الوفد غلطه) المهم فاز في المرحله الاولى فريق نور الغد و الفريق الاخر اللي مش فاكر اسمه ووصلنا للدور الاربعه بصعوبه بالغه لنؤكد للجميع ان ابناء الغد قادمون وانهم خير من يمثلون شباب مصر في المستقبل وبفضل الله وصلت القرعه بضم القاف مش بالفتحه بان ابعدت الفريقي الغديين من الالتقاء ببعضهم في دور الاربعه اي ان هذا معناه انه من الممكن ان يكون النهائي نهائي غداوي خالص والحقيقه المصريه بدورها تتمنى وصول الفريقين للنهائي لان من الاول للثالث له جائزه وانا طبعا من ضمن الفريقين وهينوبني جائزه هذا وسيلتقى اليوم فريق نور الغد مع فريق اخر بيقولوا انه من اقوى فرق البطوله او المسابقه وقد استعدينا لهم بخطه للفوز بهذه المسابقه بعيدا عن تسريب اسئله الثانويه العامه اسف اقصد اسئله المسابقه الرمضانيه وهناك تيم ورك كامل وحاله طوارئ بحزب الغد للوصول للهديه المطلوبه اسف اقصد للغرض المطلوب لان من الاول حتى الثالث له جوائز زي ما قلت فمباره اليوم حياه او موت بالنسبه لينا فدعواتكم ودعوات كل العرب لنا بالفوز اه نسيت اقول لكم عن شكل المسابقه عدد الاسئله خمسه متنوع ما بين ديني وسياسي وثقافي عدد الاختيارات لكل سؤال اربعه اختيارات مده الاجابه على اي سؤال لا تتعدى الدقيقه الواحده وقبل ما انسى ايضا كنت عايز اقول لكم حاجه مهمه وهي انفراد للحقيقه المصريه وهي ان الفريقين المنافسين لنور الغد والثاني انسحبوا او ماحضروش اصلا ومن الاساس لذلك تم تصعيدنا للدور الاربعه بالتزكيه او بالانسحاب ومتسألناش في المسابقه دي حتى الان ولا سؤال واحد! ويارب الفرقتين الي هيكونوا قصاد الغد هما كمان ينسحبوا وميجوش عشان يكون النهائي غدواي مئه بالمئه ونكمل مسيره التقدم والنجاح دعواتكم ودعوات كل المصرين والعرب بوصول ابناء الغد للنهائي ولو وصل فريقنا للنهائي هناك خطه للقضاء على الفريق المنافس لنا والذي سيكون من الغد ايضا بوضع اما منوم في العصير بعد الافطار او سنقوم بالاتفاق مع بعض من المتسابقين عندهم ببيع المباراه(المسابقه) او هنقولهم على معاد مختلف عن يوم المسابقه عشان نكسبهم هما كمان بالانسحاب مش المثل بيقول انا على اخويا وانا واخويا على ابن عمي وانا وابن عمي على الغريب دعواتكم

...إقرأ المزيد

انا لله وان اليه راجعون ربنا يصبر اهله يا رب

لاحول ولا قوه الا بالله ربنا يصبر اهله
يافرحه ما تمت بعد ان بدأ نجمه يسطع في عالم المدونات كما سطع اسمه في الصحف والقنوات الفضائيه وبعد ان سعدت لمولد مدون جديد ببورسعيد بجواري ومدون محترم ومحترف في المجال الصحفي والفني. للاسف حدث ما لا يحمد عقباه؟! وذلك بعد مرور حوالي 50 يوم فقط من بدايه دخوله عالم المدونات
انه احمد الجمال مدون البمبوطي
وكأن الدنيا تقول انها تعطي باليمين وتأخذ بالشمال اكثر مما اعطت. للاسف يا جماعه لا استطيع ان اتكلم او اوصف ما حدث للبمبوطي انها لكارثه حقيقيه شيئ لا يصدقه عقل ولا يخيله الد اعداء الاقلام الشريفه وعشان ماطولش عليكم ياريت تخشوا تشوفوا ايه الي حصل للبمبوطي او احمد الجمال
وربنا يصبر اهله يا رب وانا لله وانا اليه راجعون اضغط هنا فورا

...إقرأ المزيد

csb chemical safety

==========
2
========
عدد الحوادث الخطره والضخمه للصناعات الكيماويه في الولايات المتحده الامريكيه بدأ من عام 1980 حتى عام 2001 (167) حادث عدد القتلى( 108) قتيل اصلاح الاضرار قدر بتكلفه مئات الملايين من الدولارات مع العلم ان كل هذه المصانع تبعد عن الكتله السكنيه بما لا يقل عن 50 كيلو متر وهذا هو الحد الادنى بناء على بنود القوانين الخاصه بهذا النوع من الصناعات الكيماويه التى تتمثل في صناعه (PVC) (VCM) (EDC) والفيديوهات المعروضه توضح بعض من هذه الحوادث والسبب فيها من ناحيه السلامه والصحه المهنيه حد سمعني جبت سيره تراست الان حد سمعني جبت سيره اسامه لطفي حد سمعني جبت سيره الهند حد سمعني قلت اي حاجه من الاسماء السابقه طيب كتم على الخبر يا باشا واعتبره من اخبار (هل تعلم )او( حدث في مثل هذا اليوم) وشكرا لساعي البريد ان شاء الله دي بدايه حمله توعيه بيئيه لكل المصريين وخاصه اهل بورسعيد وبالتحديد اهالى منطقه القابوطي الغلابه.

...إقرأ المزيد

هل تصدق هذه الصوره؟

الحمد لله و صلى الله على محمد و ال محمد ....
اتمسكنا بالقيم الاسلامية الحقة ؟؟ ام تركناها؟؟ و اخذنا بالقشور؟؟
هذه الاسئلة دارت في مخيلتي بمجرد مشاهدتي لهذه الصورة التي حقاً ابكتني ... :
لمشاهده الموضوع الاصلي برجاء الضغط هنا

...إقرأ المزيد

مصيبه بل كارثه تنتظر اداره تراست ببورسعيد وخبر على الطاير وحكايه شعب

=======

اقرا واسمع الاغنيه خدمه خمس نجوم
بالنسبه للمصيبه فهي فعلا هتطلع من عينهم ان شاء الله قريبا مش هعلن عنها عشان او طبق العميل بتاع اليهود ما يفضلش يغني على الربابه ويسيب شغله ويعملها حلونه في سلونه طبعا شغله معروف للجميع وهو فصل العمال بطرق حديثه ومبتكره مش هما اداره محترفه والهي يا اخي الواحد مستغرب واحد كل يوم يتهزئ وبرضوه يخش يشوف انا مهزقه بايه اناهرده واكيد هو دلوقت عارف انه تبت ةعديم ال؟؟؟؟ لكن الفلوس تعمي النفوس يا صحبي المهم نخش على الجد الهنود بتراست ينظمون حفل افطار جماعي لعمال تراست طيب ليه؟ عشان يعزموا المحافظ فيه واهو على راي المثل اطعم الفم تستحي العين مره يبعتوا ياميش ومره فطار جماعي ويارب تعزموه على العيد الكبير وتدبحوا اله من اله الهنود طبعا الكل عارف ايه هيا البقر طبعا يا اسامه يا لطفي وعلى فكره عرفت اخبار غير مؤكده ان المحافظ رفض الياميش بتاعهم .
وبأكد لليهود قبل الهنود ان المحافظ مش هيحضر الافطار ده
وعايز احذرعمال تراست ايضا الغرض من هذا الافطار هو ان يصوروا حضراتكم ويرسلوا الصور دي للي يسوا والي مايسواش ولكي توضع هذه الصور في ارشيفهم العالمي الي بيعرضوه في كل دوله يريدون الاستيطان بها وعلى العموم ربنا كرمنا وجبنا الصور العار والفضيحه بتعتهم من بره مصر ومش هوضح اكثر من كده وفي معلومه على الماشي يلا زي بعضه تم تحريره محضر ضد ابو طبق او اسامه بسبب امتناعه عن عرض بيانات العمال المفصوله على اللجنه التى حضرت من مديريه القوى العامله ببورسعيد للتحقيق في عدم صرف مستحقات العمال المفصوله من الشركه كذلك طلبت اللجنه الاطلاع على مرتبات العمال الحالين بالشركه لمعرفه ما هى النسبه التى تم صرفها من العشره بالمئه والتى اكد مصدر مسؤل لا داعي لذكر اسمه ان النسبه التى صرفت لا تتعدى الثلاثه بالمئه هذا وقد تقرر ارسال هذا المحضر للنيابه لمباشره التحقيقات
تفتكروا اسامه لطفي بيعمل كده ليه ؟ ياريت يا جماعه تعرفونا وتدلوا بصوتكم على شمال الموقع لان فتره غلق الصناديق قربت ولسه بنعلن احنا بنلم العفش وقبل ما اختم نختم بالشعار المعروف وهو سلملي على الطبق يا اسامه يا ابن اللللللللللل ولا بلاش رمضان كريم
========

...إقرأ المزيد

اتهام سيده بزرزاره بالتعدي على مدير الاسكان ببورسعيد . وبحسره تقول انا في بلد محتله. وتعترف هناك اكثر من حالات اغتصاب كثيره حدثت للسيدات بزرزاره

الحقيقه المصريه شكر خاص للاستاذ/ نادي هاشم . على اهدائه لنا هذا الفيديو وعلى هذا المجهود ونعلن مستعدون لنشر اي مشكله مهما كانت خطورتها ولكن بشرط توفير (مستندات) او تعتبر شهاده صاحب المشكله نفسه مستندا وذلك على الايميل الموجود اعلى الموقع وياريت بسرعه بسرعه لا زي ما قولت لكم احنا بنعزل وبنلم العفش! وكمان يومين هنقول ليكم احنا ريحين فين
ونترككم مع الموضوع كتب تامر مبروك تصوير نادي هاشم كم انا سعدت بهذا الفيديو فأعتقد انكم تتذكرون اللقاء الذي اجريناه العام الماضي مع نادي هاشم وزوجته في قضيه اهمال المستشفيات في علاج المرضى مما تسبب في موت طفل 6 شهور بمستشفى الاميري العام على حد قول والد الطفل وامه اضغط هنا التي روت القصه بالكامل وما اسعدني اني وجدت تيلفون (رساله صوتيه) تقول ادخل يا تامر على ايميلك فدخلت على الايميل ولولا اني اعرف صوت تارك الرساله لظننت ان في مستندات جديده ضد تراست المهم وجدت ملفات فيديو بفتح الفيديوهات فقلت التاريخ بيعيد نفسه الحاج نادي هاشم تقمص دور مدون الحقيقه المصريه وقام بتصوير السيده التى ستشاهدونها بالتصوير طبعا انا مابقتش عارف اقول ايه مذهول فعلا وبجد شعرت ان الواحد فاد واستفاد فانا أفدت والد الطفل الشهيد محمد نادي هاشم بعرض كارثته على الانترنت لدرجه جعلت متطوعين من امريكا يتصلون ويعرضون المساعده ويؤدون واجب العزاء للاب والعائله ومعملهاش حد في مصر للاسف. ولدرجه ان هذا الفيديو يعتبر من اكثر الفيديوهات مشاهده في تصويراتي السابقه وانا استفدت اني شعرت اني بوصل العصا لمن بعدي حتى ولو كان رجل عجوز فيكفي انه فكر في هذه الطريقه لتوصيل صوت هذه السيده البسيطه الي لدرجه بساطتها بتقول احنا في بلد ديمقراطي نفس فيلم احمد ذكي بتاع الطياره بالظبط (فاكراها شتمه) ولكن لما اتكلمت من جواها ظهر فعلا حقه الدم الي بيشعر بيها المواطنين وخاصه في بوسعيد الي كلها كام شهر او لو الريح طيب كام سنه مش هتكون موجوده على الخريطه اصلا المهم عايز اقول لكل مدون مهما كان قديم ولا مبتدى يجب على كل مدون عدم الاستهانه بما يعرضه من صور او فيديوهات او حتى شعارات مصوره او لوجهات بالموقع او المدونه لان النتيجه ادامكم اهو الراجل وجد سيده وشعر انها مظلومه وقام بعمل حوار معها وصورها وارسال الفيديو عالايميل وهو يعرض امامكم الان. ونخش بقى على ما دار بالفيديو يا بهوات فعلى ما يبدوا ان في موضه في الشرطه شغاله اليومين دول ان لو حضرتك روحت تشتكي من اي شيئ يلسوك هديه وانت ورزقك اظن كلكم فاكرين لما روحت اشتكي بقسم شرطه الجنوب ضد تراست عشان اعمل اثبات حاله تم القبض عليا والباقي انتو عارفينه فهذه دعوه من الحقيقه المصريه لما تروح تشتكي اي حد في اي قسم شرطه اوعى تأخد معاك البطاقه فقط خد معاك بطانيه و3*4 علب سجاير عشان توج على زماليك في الحجز وياريت تودع اهلك بالمره لان جايز يطلعوك متخلف عقلي وانك رميت نفسك من فوق سطح القسم بعد ما يقولوا انك خبط دماغك في الحيط وانك زرقت عينك وفضلت تضرب ضهرك بعصايا ولا حاجه بالزمه مش حاجه تخنق من يومين كان حريق بزرزاره الي طلع عين اهلى كل سنه في الاشاره للتخلص من هذه البؤره الاجراميه العشوائيه الي كل سنه في رمضان تتحرق (بردوه حاجه غريبه) وفي نفس التوقيت (حاجه اغرب) والمحافظه فرحانه بالناس في الشارع كده طيب اهالي الدويقه وخرج ئيس الوزراء يقول كنا هنديلهم شقق لولا القدر(يامزاجك) طيب زرزاره الى كل سنه يتحرق فيها ناس ويموت فيها ناس الد هيكون ايه اكيد هيكون في الكارثه القادمه كنا هنجبلهم عربيات مطافى وطفيات حريق لولا ارتفاع اسعارهم حاجه بقت مستفزه بجد وتعالى للبمبوطي الى راح وصور هناك فيديو قمه في الخطوره فقد صور الاهالي بعد الحريق مباشره وهم في حاله غضب طيب واحد هيسألني وايه الخطير في كده اقول لحضرتكم البمبوطي كان هيطحن طحن وما كانش هيبان له صاحبه طب ليه؟ لان المواطنين سألوه سؤال يدرس بالفعل ويجب ان يحلل ويكون هناك بحث عن هذا السؤال وهذا الموقف والسؤال كان هو انت تبع مين قوووووووووووول فرد وقال انا جاي عشان انشر مشكلتكم واساعدكم فرد المواطنين ياعني مش حكومه لو مش حكومه تعالى يعني يا جماعه حاجه تجن الشعب بقى بيكره الحكومه كره العمى لدرجه اقتربت من الانفجار
ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء
----- سؤال للحاج نادي هاشم هي الست دي كانت شغاله في تراست بردوا ولا دي تشابهه حالات
ملحوظه اخيره البني ادم الي اسمه اسامه لطفى مالوش دعوه بالموضوع ده اه لاحسن انا عارفه ممكن يطلب يشتري الارض الي ساكن عليها اهالي زرزاه عشان يعملوها مدفن للنفايات للهنود واهو كله بثوابه وحسابه اترككم مع التصوير الاول
video
=== ====
video

...إقرأ المزيد

لليوم الثالث على التوالى .. استمرار اعتصام عمال القناة للحبال ببورسعيد ..

...إقرأ المزيد

كل مصر والعرب وبلاد لواق الواق بتكلموا وبيسألوا هي الحقيقه المصريه هتروح فين؟

انتظرونا العدد القادم
الحقيقه المصريه رايحه فيييييييييييين؟ انتظرونااااااااااااااااااااااااا. اصل أنا بلم العفش من هنا! بعزل !!!!!!!!!!!!!!!!!! ======= شوفتوا كونتوا هتنسوني تراست لسه مصممه تتمحك في محافظ بورسعيد بعتوله الياميش ومافيش فايده جابوا مصحف كبيييير هديه ومافيش فايده اخيرا انباء عن عرض من الشركه لتجديد مبنى المحافظه وكل يوم على هذا الحال والمحافظ على نغمه واحده العشره بالمئه العشره بالمئه العشره بالمئه للعمال وعلى يدي المحافظ كان قاعد هنا واسامه لطفي قاعد هناك الله يرحمك يا مهندس الا بالمناسبه يا اداره تراست اخبار فندق هلنان ايه اجتماعتكم عندي وبالحرف؟؟؟؟؟!!!! ======== ملحوظه هناك استطلاع راي كله نزاهه وشفافيه عشان ماحدش يقول ان احنا بنحجر على راي حد ولا حاجه السؤال بسيط جدا وانا عامل اكثر من اجابه دعما للشفافيه والنزاهه والفكر الجديد والاداره المحترفه في مص دم عمال مصر عشان كده ياريت كل واحد يدلي بصوته على الشمال ومتخافوش فرز الاصوات بنزاهه على كل صندوق واحد هندي حارس عليه لغايه ما يجي اليهودي الكبير يعلن النتيجه طبعا الكل بيقول ايه الي عمال يخرف ده لكن معلش ما الي ما يعرفش يقول عدس ودي بمناسبه رمضان للاستاذ الفاضل المحترم اسامه لطفي
fancygens.com

...إقرأ المزيد

البمبوطى البمبوطى البمبوطى البمبوطى

...إقرأ المزيد

ليله القبض على تراست او tci sanmar ببورسعيد واسرار خطيره يجب ان يعرفها كل بورسعيدي و مصري على ارض مصر

ونجحت حمله الحقيقه المصريه
ضد شركه تراست للصناعات الكيماويه ببورسعيد =======
كتب تامر مبروك =======
في البدايه جايز تلاقى اخطاء املائيه اعمل نفسك مش شايفها وعديها لاني بكتب الخبر ده وانا نايم اصلا
نجحت حمله الحقيقه المصريه والتي دعونا لها لانقاذ بورسعيد من الدمار والبدء في انقاذ ما يمكن انقاذه باسرع وقت لايقاف المرحله الثانيه لهذه الشركه والتى يعملون فيها بأيديهم واسنانهم لجعل الامر واقع امام الحومه المصريه بعد البدء في العمل بهذه المرحله وقد لبى الدعوى التى دعونا لها بالتنسيق مع حزب الجبهه الديمقراطي وحركه كفايه كلا من الاستاذ جورج اسحاق منسق كفايه والاستاذ اسامه الغزالي حرب رئيس حزب الجبهه والاستاذه الكبيره سكينه فؤاد والدكتور نادر والنائب اكرم الشاعر والنائب السابق البدري فرغلي ومجموعه من محامين بورسعيد ومراكز حقوق الانسان وقيادات وشباب من الاحزاب السياسيه ومجموعه من الناشطين السياسين ولو نست اسم حد مايزعلش مني لان الذاكره لا تسعفني الان بدأ الحوار وتقديم الضيوف حموده محمد امين عام الحزب ببورسعيد واهم ما دار بهذا المؤتمر هو الاتي مع مراعاه ان معظم التفاصيل سيتم نشرها بجريده الدستور والبديل والمصري اليوم والمجد نيوز (عشان الناس دي شغلها مايبوظش مش هنقطع عليهم احنا في مضان) المهم اهم ما ذكر من قرارات هو
  1. تكوين جبهه شعبيه ضد تلوث البيئه ببورسعيد واولها مواجهه شركه تراست للصناعات الكيماويه ببورسعيد
  2. ارسال بلاغ للنائب العام بسرعه ايقاف المرحله الجديده لتراست وتقديم ما حصلت عليه من مستندات . وتشكيل لجنه باسرع وقت لمعرفه انشطه هذه الشركه
  3. عمل حمله اعلاميه مكثفه لفضح هذه الشركه وغيرها من الشركات المماثله ببورسعيد
  4. الخروج بالقضيه للمحكمه الدوليه اذا لزم الامر وفي حاله عدم الاستجابه لمطالبنا
هذا وقد تحدث بالمؤتمر
  • جورج اسحاق قائلا شاهدت موقع تامر مبروك والصور الخطيره التى نشرها على الموقع والتى لا اعرف لماذا سكتت هذه الدوله على هذا المصنع الذي يلوث مياه البحيره انها لكارثه يجب الوقوف امامها وعدم السكوت عليها
  • اما الدكتور اكرم الشاعر فثار في حديثه وقال ان هناك شيئ خفي واء هذه الشركه وايداي تلعب لصالحها ليس ببورسعيد فقط ولكن داخل بمصر ايضا فبعد ان قدمت طلب احاطه عاجل ضد هذه الشركه بسبب التلوث البيئي بعد المستندات التى حصلت على جزء منها من تامر مبروك وجدت ان الطلب تم مناقشته بعد اربع شهور من تقديمه وكان يتابعني مبورك وشاهد على ذلك وبالرغم ان الطلب تم مناقشته بعد اصرار مني الا انهم بمجلس الشعب حولوا الدفه من مشكله بيئيه لمشكله عماليه خاصهبمشاكل العمال واستطعنا الحصول على جزء من حقوق العمال بالشركه وبالرغم من ذلك الا ان هناك جزء اكبر لم يحصلوا عليه وهذا ماسنسعى اليه في الفتره القريبه القادمه حتى ينال العمال حقوقهم وايضا سنستمر في مواجهه هذه الشركه (تراست) وما شابها بقوه خاصه ان هذه الشركات بدأت تعمل باسلوب غريب ورخيص وهو الاعلانات بحيث يتم شراء مساحات اعلانيه بالجريده مقابل عدم ذكر اي موضوع عنها يسيئ لها والامثله كثيره ومعروفه
  • اما اهم ما ذكر بالمؤتمر وافضل كلمه نالت اعجاب الحاضرين هي كلمه الاستاذه الكبيره الكاتبه المعروفه صاحبه قصه وروايه ليله القبض على فاطمه
  • الاستاذه سكينه فؤاد فقد قالت ان بورسعيد بهذا الشكل ستنتهي من على الخريطه بل ان هناك احصائيات لخبراء تؤكد ان مصر بالكامل اذا استمرت بهذا الشكل من الا مبالاه بمراعاه معايير البيئه ستزول من على الكره الارضيه واضافت سكينه ان كل الدول تاكل لتعيش الا مصر وحدها الشعب ياكل فيها ليموت واكدت سكينه فؤاد بانها ستقوم بنفسها بتقديم بلاغ للنائب العام ضد هذه الشركه وامثالها ببورسعيد واضافت ايضا انها كانت تعترض دائما على ان يتم عرض اي قضيه بمصر باي محكمه خارجيه لكن بعد الضغطوط التى يتم ممارستها من هذا النظام على بورسعيد لعقابها على شيئ لم تقوم به(تقصد حادث اغتيال مبارك ببورسعيد) فانها من الممكن للتغاضي عن هذه الفكره ونقل القضيه للمحكمه الدوليه وقبل نهايه حديثها اكدت سكينه على انها على ثقه في شباب بورسعيد على انهم قادرون ان يحموها ويدافعوا عنها من اي خطر كما فعل اجدادهم من قبل
  • اما تامر مبروك(العبد لله) فقلت الاتي ان جميع الدول التى حاولت احتلال مصر بالقوه فشلت فشل زريع لذلك فقد فكرت هذه الدول في احتلال مصر بشكل مختلف وهو بالطرق الكيمائيه والبيلوجيه واختاروا بورسعيد بالذات لهذا السبب فاليكم الكارثه يا ساده وعلى الجميع ان يسمع ما ساقوله من اول الجالسين على المنصه حتى الكتيبه تحت بالشارع من الشرطه وامن الدوله بورسعيد ستنتهي بورسعيد ستدمر بالكامل من على خريطه العالم اذا تم السكوت على المرحله الثانيه التى تقوم ببنائها شركه تراست الان ويسرعون بتشيدها حتى يصلوا للانتاج فقد حصلت على مستندات خطيره للغايه تؤكد ما اقوله وهذه المستندات من خارج مصر ومنها على سبيل المثال ان شركه تراست او التى تعمل تحت مسمى تي سي اي سنمار جروب tci sanmar قامت بكارثه بالهند وصلت لحد انفجار راح ضحيته الاف الهنود لدرجه انه قد تم اصدار قرار من محكمه هنديه بغلق الشركه هناك والزمت المحكمه الشركه بدفع تعويضات للضحايا فما كان من الشركه بعد قرار الغلق الا انها قامت بنقل ما تبقى من معدات خاصه بالانتاج الى المانيا عن طريق بواخر وخطوط ملاحيه خاصه وظلت هذه البواخر على السواحل الالمانيه لفتره الى ان تم نقل هذه المعدات والماكينات لمصر حتى يتم خداع الراي العام وتضليله زحتى لا يعرفوا ان هذه المعدات قادمه من الهند بل قادمه من المانيا وفي حاله المانيا يبقى ماحدش هيتكلم وكله بالمستندات وساقدم هذه المستندات لكم ليتم ارسالها للنائب العام بمصر كما اضفت بان هذه المعدات دخلت الى الشركه عن طريق لواء مخابرات اسمه اللواء مصطفى سعد والذي يقوم بتسهيل كثيرا من مثل هذه الامور لهم وقد انضم اليهم اللواء محمد مدين ليساعدهم في ميناء بورسعيد حيث انه لواء سابق بالميناء وعين بالشركه لهذا الغرض ده بخلاف اسامه لطفي عليم الذي يقوم بافتعال المشاكل داخل المصنع مع العمال ليقومون بعمل مظاهرات واعتصامات للضغط على الحكومه فتعجب الجميع من هذه الكلمه فقمت بالتوضيح كالاتي في عهد المحافظ السابق مصطفى كامل كانت الامور زي الفل ومزاج المصنع تمام اما في عهد المحافظ الجديد مصطفى عبد اللطيف فالامور اختلفت بحيث ان المحافظ الجديد اوقف تراخيص لهذ الشركه وخاصه بمد مواسير تحت الارض والحصول على اراضي من الدوله لاقامه مشاريعهم عليها فما كان من لطفي الا انه افتعل مشكله مع العمال ليقومون بعمل اعتصام داخل الشركه ويثور الراي العام لصالح العمال الذين يطالبون بحقوقهم بالارباح وخلافه فيتدخل المحافظ للمطالبه بحقوق العمال القانونيه فتعلن الشركه (ما حضرتك موقف خط كذا وكذا وهو ده الي هيجيب الفلوس الي هندفع منها اجور العمال) اظن كده ظهرت فكره او طريقه اداره هذه الشركه عن طريق اسامه لطفى مدير المواد البشريه بالشركه (الجمله القادمه توضيح لزوار الموقع ولم تذكر بالمؤتمر) انا كده عفت هما ليه رفضوا صرف مستحقاتي انا بالذات لان طبعا انا كنت مساعدهم في مخططهم وكانت احسن هديه هقدمها ليهم عندما اعلنت اني ساضرب عن الطعام حتى الموت بعد لف يدي بجنازير لولا تدخل الجهه او الشخص الذي اتصل بي قبل التنفيذ بربع ساعه تقريبا اتاري سيادته هو كمان مراقبني من بعيد لبعيد على الموقع لغايه مافاض بيا وعرف ان انا هعمل كده قالك مابدهاش المهم اكمل ما ذكر بالمؤتمر واكدت باني املك مستندات اخرى غايه في الخطوره ضد الشركه وخاصه اني تاكدت ان هذه الشركه ليست هنديه الاصل بل هي مجموعه تسعى لفرض نفوذهم حول العالم ولهم خطط موسعه بدول كثيره يريدون ان يكون لهم مكان على ارضها من ضمنها مصر وبورسعيد تحديدا واضفت انالمرحله الحاليه التى هي في التشغيل بالفعل والمرحله التى تستعد للانطلاق والعمل يصدرون منتجاتها لاسرائيل لاستخدامها في اغراض قد تكون عسكريه
  • وكل ما ذكرته كووووووووم وما ساذكه الان كوم تاني خالص وايضا قولته بالمؤتمر وستفاجئ الشركه نفسها بما ساذكره الان سمع هوووووووووووس انتبه عندما قامت الشركه بطلب موافقه على المرحله الجديده طلب منها بالطبع طبيعه المنتجدات التى ستقوم بتصنيعها واسمائها لمعرفه خطوره هذه المواد من عدمه ولمعرفه هل هذه المواد التى ستصنعها الشركه مخالفه للاتفاقيات التى وقعت عليها مصر والخاصه بالبيئه او ببعض المواد المحرمه عالميا ودوليا ومن منظمه الامم المتحده فما كان من الشركه الا انها تلاعبت بالاسماء الكميائيه وحروفها واختصارتها الكميائيه نظرا لخطوره هذه المواد وتعارضها مع اتفاقيات مصر باسماء مختلفه تماما ياعني مثال حاجه زي ماده ال pvc ستجدها بهذا الشكل pvG وبهذا الشكل استطاعوا الحصول على هذه الموافقات للعمل في انشاء مرحله جديده ليدمروا بها بورسعيد وهلما جره وقبل نهايه حديثي اعلنت انتي على استعداد من اجل بورسعيد ومن اجل فضح هذه الشركه ان اقوم بالسير من بورسعيد الباسله حتى وزاره البيئه بمصر سيرا على الاقدام وذلك تحت شعار انقذوا بورسعيد من شركه تراست وعايز حقي وفلوسي منهم وعلى فكره ده واحد على مليون من الذي حصلت عليه وعرفته عن هذه الشركه واعتقد ان من سالني ما هو المقصود من الصوره الاتى نشرتها فهم الان جزء كبير منها والصوره بالكامل في الهند وليست ببورسعيد ولازال هناك بالصوره الغاز اخرى ستذكر فيما بعد
  • اما باقي الشخصيات التى تحدثت امثال البدري فرغلي واسامه الغزالي حرب والدكتور نادر وغيرهم ساترككم تعرفونه من خلال الصحف التى ذكرناها وسننشر ايضا على الحقيقه هذه التفاصيل نقلا عنهم
  • ملحوظه حضر جواسيس من الشركه بالمؤتمر لمعرفه ما سيدور به وكنت مستعد واعرف هذا الامر جيدا لذلك معظم المعلومات التى ذكرتها الان منها ما قولته في كلمتي بالمؤتمر ومنها ما تحدثت فيه على انفراد مع قيادات الجبهه الشعبيه ضد تراست ومنها ما قلته ولم اكتبه على الموقع لخطورته ولعدم اخذ الحذر من هذه الشركه وادارتها وخاصه ابو طبق طبعا كلكم عارفينه اسامه لطفي
  • الى هنا انتهى الخبر واتفضلوا روحوا بقى عشان عايز اتكلم مع اداره الشركه على انفراد
  • اسامه لطفي اخبار الاداره المحترفه ايه يا عم انا رايي تحترف في كفر تل ابيب بتاع الانابيب!!!!
  • مصطفى سعد الى اكلته في تراست بط بط هطفحلولك امام الراي العام وز وز
  • اللواء محمد مدين اخلع قبل ما الفضيحه تكبر اكتر من كده انت لسه على البر
  • كرتشيان مانون لو لم تأمر بصرف مستحقاتي من الشركه بعد الاتصال بألي مشغلينك صوره بالمصنع فانتظر؟؟؟؟؟
  • العمال بتراست امته احس ان في رجاله بالمصنع ايدهم واحده ويهمهم زمايلهم المصريين زي ما يهمهم مصالحهم في صرف الفلوس والملاليم
  • قبل ما انهي اسيب ليكم برضوا لغز هو اخبار البنك الدولي ايه يا حلوين ؟ ياترى هصرف مستحقاتي منه ولا؟ وياترى انا ذكرت اسمه ليه؟!!!!! الله اعلم وذوق عافيه باذن الله حقي هاخده ومش هسيبه ومش هسيب حق زمايلي المفصولين الا لما ياخدوه حقوقهم
  • وسلملي على الطبق يا اسامه

...إقرأ المزيد

لا لتراست ببورسعيد او مايسمون انفسهم بسنمار جروب

...إقرأ المزيد

عاجل وخطير تراست ببورسعيد نهايتها قربت ودعوه لحضور جميع الصحفيين للحضور

ملحوظه هذه هي العلامه التجاريه لشركه تراست ببورسعيد ولها مجموعه شركات وانشطه اخرى
الحقيقه المصريه نجحت في الدعوه
لمؤتمر كبير جدا غدا الخميس ببورسعيد
لمناقشه تحديات تراست ببورسعيد
وذلك بحزب الجبهه الديمقراطيه ببورسعيد
*********
  • كتب تامر مبروك يعقد غدا الخميس مؤتمر كبير ببورسعيد يحضره شخصيات معروفه جدا بمصر واحزاب وحركات سياسيه بعد الدعوه العاجله التى دعونا لها وكان اول من لبى هذه الدعوه حركه كفايه وحزب الجبهه
  • والحقيقه المصريه تدعو جميع مراسلين الصحف واصحاب الاقلام الشريفه للحضور غدا الخميس في تمام الساعه الثامنه مساء بمقر حزب الجبهه
  • وعنوانه 14 شارع القنال الداخلي امام حديقه الطفل
  • هذا ومن المؤكد حضوره حتى كتابتنا هذا الخبر كلا من

  1. جورج اسحاق منسق كفايه
  2. الاستاذ محمد شردي عضو مجلس الشعب عن حزب الوفد
  3. الاستاذ الدكتور اكرم الشاعر عضو مجلس الشعب عن الاخوان المسلمين
  4. والاستاذ محمد ايهاب وكيل حزب ببورسعيد
  5. والاستاذه سكينه فؤاد الكاتبه البورسعيديه المعروفه
  6. والدكتور اسامه الغزالى حرب رئيس حزب الجبهه
  7. والاستاذ البدري فرغلي النائب المعروف عن حزب التجمع
  8. والاستاذ هاني الجبالي عن جمعيه مساواه ونقابه المحامين
  9. والاستاذ اسلام عبد المجيد عن مركز قناه السويس لحقوق الانسان
  10. والاستاذ بكر حسن عن المركز المصري لحق السكن

واخرووووووووووووون هذا وسنقوم بعرض بعض من المستندات الخطيره التي حصلنا عليها مؤخرا وذلك بالمؤتمر وستقوم الحقيقه المصريه بطلب الاتي

  • شن حمله قوميه ضد تراست ببورسعيد
  • تقديم بلاغ رسمي للنائب العام وسنطالب فيه بضروره اصدار قرار باسرع وقت ممكن بغلق هذا المصنع نظرا لخطورته على بورسعيد بالكامل
  • سنقوم بشن حمله على جميع المواقع على شبكه الانترنت وخاصه المواقع المعروفه بالعالم ضد هذه الشركه

الى هنا انتهى الخبر

اما شركه تراست وادارتها سواء بالهند او خارج الهند او مؤسستها التي عرفت انشطتها على مستوى العالم فبقول ليهم لو ماكنش معاكم رصيد كنتوا ابعتولى كلمني شكرا وبقول لمصطفى سعد نهايتك قربت بس مش في تراست لا في السجون المصريه وبقول لاسامه لطفي بتاع الطبق خلي اليهود ينفعوك وبردوه حقي هاخده باذن الله من عينيكم

وبقول لكل خاين لبلده مصر
الي باع رخيص قابض الثمن والي عاش خسيس في مزبله الزمن

...إقرأ المزيد

رساله للهنود والاداره سواء بالهند او بمصنع تراست ببورسعيد ادامكم 24 ساعه والا ؟؟؟؟

الحمد والشكر لك يا رب هذا الخبر ليس فيه خيال ولا قصه اختلقتها لتبرير موقف في الوقت الذي كنت مستعد فيه لعمل الاعتصام والاضراب الذي نوهت عنه

فوجئت بتيلفون وانا في اتجاهي بالسلاسل والاقفال لمكان الاضراب والذي لن اذكره ابدا لانه مكان خطييييير للغايه

  • المهم وجدت تيلفون من جهه معينه تقول انت تامر مبروك
  • ايوه انا مين معايا
  • ارجع عن القرار الي انت اتخذته لان فيه ضرر ليك
  • انت مين الاول وعايز ايه وبعدين ضرر ايه انت مالك انت
  • بس اسمعني لو سمحت وماتغلقش الخط انا واحد عايز يخدمك ويخدم قضيتك
  • مش فاهم انت منين من امن الدوله ولا مباحث ولا قصتك ايه بالظبط
  • يا عم انا قلتلك انا واحد عايز يخدمك مش طالب منك غير عشر دقائق بس اشوفك فيهم وبعدها اعمل الي انت عايزه
  • اه يبقى سياتك اكيد امن وانا ماعنديش وقت اضيعه معاك ومع السلامه
  • تم الاتصال مره اخرى ولم ارد ولم يتبقى على مكان الاضراب الا عشره دقائق للوصول ايه ورفضت الرد فقام بالاتصال مره اخرى
  • فرديت ياعم ارحمني بقى انت عايز ايه بالظبط
  • طيب انا مش هطول عليك ياريت حضرتك تدخل على الايميل دلوقتي وتشوف انا باعتلك ايه والهي مستندات خطيره جدا وانا خايف عليك والي هتعمله هيخدم مصالح الشركه وهيضر بلدك ارجوك ادخل على ميلك الان ولو كلامي غلط اعمل الي انت عايزه
  • فوجدت اصرار خطير للغايه منه فكان هناك مركز نت قريب لمكان الاعتصام ولكن عكس اتجاه مكان الاضراب وبالفعل فتحت الميل لاجد مفاجئه لن ولم تكن تخطر لي على بال فعلا ظللت اكثر من عشر دقائق امام الايميل وما تم ارساله الي فعلا شيئ لايصدقه عقل فقمت بالاتصال بالرقم وقلتله انت جبت الحاجات دي منين دي خطيره جدا جدا
  • طيب ممكن بقى اشوف حضرتك الان وباسرع وقت لاني مسافر ضروري وجايلك مخصوص
  • طيب اجي لحضرتك فين
  • في المكان الفلاني
  • فذهبت اليه وقبل ان اتوجه اليه اتصلت ببعض من اصدقائي وقلت ليهم الرقم ده اتصل بيا وحصل كذا كذا وانا راريح له في المكان المناسب واتفقت معهم على سيم معين مفاده اني في خطر او هناك طعم تم تحضيره لي من اي جهه وخلاصه الموضوع قابلت هذا الشخص او الجهه ووجدته بيوريني مستنات خطييييييييييييره للغايه وشرح لي وجهه نظر الشركه من المشاكل المتعمده مع العمال وما هي الاستفاده مما يقومون به من مشاكل مفتعله الغرض منها مكاسب رهيبه لم اكن اتوقعها بل والبعكس فما كنت ساقوم به من اضراب حتى الموت سيكون اكبر استفاده للشركه في الضغط على الحكومه وتحديدا لمحافظ للخضوع لمطالب الشركه والمساومه على حقوق العمال مقابل هذه المكاسب والطلبات التى ذهب كريتشيان مانون بسببها الى الهند كما قال هذا الشخص لى الى هنا انتهى دوري وما عليك الا شيئ واحد وهو ان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هما هيفهموك كل حاجه بس بشرط ؟؟؟؟؟؟؟ الناس دي ماتجبش سيرتها في اي شيئ مهما كان
  • وفعلا وعدته بذلك وحصلت على ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومنها الصوره الموجوده الان بالموضوع هي جزء مما حصلت عليه ولا احد يعرف ما هي الرموز او الصور الموجوده او الكلمات التى وضعتها بالصور وعليها علامات استفهام الا الهنود فقط
  • وهنا جينا للجد بعد ما انكتب ليا عمر جيد بجد لاني فعلا حصلت على سلاح خطير استطيع ان اخذ من خلاله حقي وحق باقي العمال المفصولين من الشركه والذي لم يصرف لهم اي جنيه من ارباحهم السنويه وطبعا انا منهم ومش بس كده لا وايه اجيب بيه باقي ارباح العمال الموجوده بالشركه الان والي لسه الدور ماجاش عليهم
  • لذلك اعلن الاتي
  • امامكم 24 ساعه من بدايه اول يوم رمضان الاثنين الساعه التاسعه حتى صباح الثلاثاء الساعه التاسعه صباحا انتظر من اداره الشركه الهنديه سامعين شايفين قاريين بقول (الهنديه) لان اتضح ان الاداره المصريه بالشركه بما فيها اسامه لطفي (اسكرته) وبقول للواء مصطفى سعد يبلغ الرساله دي للهنود والا سيكون هو الوحيد المسؤل عما سيحدث مني تجاه الشركه لان الي حصلت عليه كفيل ب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وياما صرف ارباح العمال المفصوله واما انا لله وانا اليه راجعون
  • على فكره علامات الاستفهام الموجوده بالموضوع لها دلالات خطيره مش هوضحها الان ولكن؟؟؟؟
  • لمشاهده الصوره الي عايز الهنود يشفوها اضغط هنا
  • اه قبل ما انسى سلملي على الطبق يا اسامه

...إقرأ المزيد
 

انضم للحقيقةالمصرية‏ عالفيسبوك